Veelgestelde vragen – Service & Onderhoud

Hoe vaak heeft mijn Birò een onderhoudsbeurt nodig?

Regelmatig onderhoud houdt je Birò in perfecte conditie en zorgt voor blijvend rijplezier. Wij adviseren per 2.500km of 2x per jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren. Zo is je veiligheid optimaal gegarandeerd. Bekijk hier onze onderhoudspakketten.

Waar wordt mijn Birò tijdens een onderhoudsbeurt op gecontroleerd?

Tijdens onze onderhoudsbeurt controleren wij je Birò op een vast aantal punten, zodat je na afloop weer veilig en zorgeloos op pad kunt. Kijk hier voor een overzicht van werkzaamheden.

Wat zijn de kosten van een onderhoudsbeurt?

Wij kennen verschillende onderhoudspakketten. Kijk hier voor een overzicht van de verschillende mogelijkheden en bijbehorende prijzen.

Ik heb schade aan mijn Birò?

Wij kunnen de schade het beste beoordelen aan de hand van foto’s. Stuur de foto’s van de schade inclusief korte omschrijving naar service@biro.nl. Vervolgens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

Ik heb een aanrijding gehad met mijn Birò?

Parkeer de Birò wanneer mogelijk op een veilige plek en neem direct contact met ons op. Stuur de locatie met foto’s naar service@biro.nl. Vervolgens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mijn Birò heeft problemen met starten?

Er zijn een aantal punten die je direct kunt checken: 1) staat mijn Birò nog aan de lader? 2)wanneer ik de Birò ga laden geeft acculader BAT aan in het display of ziet je allemaal getallen? 3)brand het display van mijn Birò op bij het activeren met kaartsysteem of het omdraaien van de sleutel? 4)wanneer er een (VCU ERROR) in het display staat vragen wij je een foto te maken. Bovenstaande informatie kun je sturen naar service@biro.nl. Vervolgens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mijn Birò valt uit, wat moet ik doen?

Deze twee punten kunnen direct bekeken worden: Is het accu percentage onder de 15%, zoek direct een plek om te laden. Laad de Birò vervolgens bij thuiskomst minimaal 12 uur om de cellen in de accu goed te balanceren. In het display wordt een ERRROR weergegeven, maak hier een foto van en stuur dit naar service@biro.nl.

Ik sta met pech. Wie kan ik hiervoor contacten?

Neem in geval van pech of schade contact met ons op. Zorg dat je het serienummer van je Birò en eventuele foutmelding bij de hand hebt.

Waar is de servicelocatie?

Onze servicelocatie is gevestigd aan de Vliegtuigstraat 22 te Amsterdam.

Kan ik reparaties door een derde partij laten uitvoeren?

Uiteraard kun je reparaties en onderhoud laten uitvoeren door een derde partij. Houdt hierbij rekening dat eventuele garanties komen te vervallen. Ook bij het aanbrengen van technische opties vervallen eventuele garanties.

Waar vind ik de gebruikershandleiding?

Onze gebruikershandleiding download je hier.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij en wil je meer informatie?
Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij
en wil je meer informatie?
Neem contact met ons op,
wij helpen je graag verder.